۳۰ نفر از گیلان به رقابت‌های ملی مهارت راه یافتند

رشت - ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای گیلان گفت: با برگزاری بیستمین مرحله استانی رقابت‌های ملی مهارت ۳۰ جوان از این استان به مسابقه های کشوری راه یافتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای گیلان، کاظم پورنصیری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا عنوان کرد: مسابقه های ملی مهارت، رویدادی رقابتی، پروژه محور و سالانه است که بهبه صورت سه مرحله‌ای "شهرستانی، استانی و کشوری"  برای گروه هدف شامل؛ جوانان زیر ۲۱ سال کشور یا (کمتر از ۲۴ سال در رشته‌های تیمی) در حداکثر ۶ رسته اصلی و ۵۶ رشته فنی و حرفه‌ای برگزار می شود.

وی با اشاره به شناسایی و کشف استعدادهای برتر مهارتی با برگزاری مسابقه‌های ملی مهارت و با بیان اینکه برگزاری این رقابت‌ها به عنوان گام اول فرآیند انتخاب تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی تلقی می شود، افزود: ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در بین جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد از طریق فراهم کردن فرصت رقابت سالم میان جوانان کشور و ایجاد انگیزه در آنان برای کسب مهارت از اهداف برگزاری این رقابت ها است.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی بیستمین دوره رقابت‌های ملی مهارت در گیلان در تابستان و راهیابی برترین ها به مسابقه های استانی اظهار داشت: مرحله استانی این رقابت ها  در ۱۰ مرکز دولتی و آموزشگاه های آزاد تحت پوشش اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان، با شرکت ۶۹ نفر در ۲۲ رشته اعم از تاسیسات الکتریکی، مکاترونیک، رباتیک، مدیریت سیستم های تحت شبکه، فناوری مد، شیرینی پزی، آشپزی و تراش CNC برگزار شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان بیان داشت: در پایان این رقابت‌ها ۳۰  نفر به عنوان نفرات برگزیده این مرحله، انتخاب شدند که پس از شرکت در اردوهای آماده سازی، زمستان سال جاری در مرحله کشوری بیستمین دوره مسابقه های ملی مهارت رقابت می کنند.

به گفته پورنصیری این رقابت ها در سه رشته دیگر طی هفته های آینده برگزار خواهد شد.

 

 

  • تاریخ درج : ۱۴۰۱ چهارشنبه ۱۸ آبان ساعت ۰۸:۳۹
  • تعداد بازدید: 509